Na maar liefst 9 maanden afwachten wegens het natte weer, was het donderdag eindelijk zover: Paardrijden met Plan B bij Martine op de boerderij! Martine is al enkele jaren als leerkracht bij Plan B betrokken. Een van haar hobby’s is paardrijden. Op de boerderij waar Martine met haar gezin woont is volop ruimte om paarden te houden. Een prachtige mogelijkheid ook voor de studenten (kinderen en jongeren) van Plan B om van alles over paarden te weten te komen.

In juni 2023 kwam het idee bij Martine op en verzorgde zij de eerste ‘paardendag’ en dat bleek zeer geslaagd! Dit jaar wilden de studenten dan ook weer heel graag om die reden bij Martine op bezoek. Maar helaas, regen, regen, regen… De paardenbak was zo nat en verzadigd met water dat het lange tijd helaas niet kon.
Ook vandaag was het even spannend omdat het afgelopen nacht weer heeft geregend. Maar, gelukkig: Het ging door!

De studenten hebben de paarden kunnen verzorgen, knuffelen en paard kunnen rijden. Sommigen van hen met heuse paardrijcaps , -laarzen en broeken! Vijftien studenten, wat iets meer is dan de helft van de hele school, heeft daarmee weer een zeer geslaagd paardendagje gehad!
Volgend jaar weer? 😉